پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 183899
تصاويري زيبا از يخ زدن آبشار شيخ عليخان کوهرنگ
تاریخ انتشار : 1394/09/29 15:15:13
نمایش : 1807
آبشار شيخ علي خان شهرستان کوهرنگ در ميان انبوه برف در حال يخ زدن و تبديل شدن به يک جاذبه زيباي گردشگري است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از کوهرنگ خبر، منطقه چهارمحال بختياري با اقليم متنوع داراي جاذبه‌هاي گردشگري است و شهرستان کوهرنگ از جمله شهرستان‌هاي چهارمحال بختياري است که به دليل چشمه‌‌سارهاي متعدد چون چشمه ديمه، چشمه سرداب، چشمه مرواريد، چشمه آب معدني کوهرنگ و ديدني‌هاي طبيعي همچون تونل کوهرنگ، آبشار شيخ علي خان، دشت لاله واژگون، پيست اسکي و .... شهرت بسيار دارد.
 
 درفصل زمستان بارش برف در ارتفاعات اين شهرستان به بيش از پنج متر مي‌رسد که باعث به وجود آمدن يخچال‌هاي دائمي مي‌شود و همچنين وجود اين مقداربرف باعث مي‌شود در فصل زمستان مسافران زيادي براي اسکي کردن به کوهرنگ سفر و در تابستان ازچشمه‌ها و غاريخي اين منطقه ديدن کنند.
 
آبشار شيخ عليخان يکي از مناطق بکر و ديدني شهرستان کوهرنگ است در فصل‌هاي مختلف سال داراي زيبايي‌هاي خاص خود است. 
 
آبشار شيخ علي‌خان واقع در 88 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد که اين آبشار و دشت و تپه‌هاي اطراف آن يکي از مکان‌هاي زيبا و ديدني اين استان به شمار مي‌آيد. 
 
 در حال حاضر سرماي کوهرنگ موجب يخ زدن آب بسياري از چشمه‌هاي اين شهرستان که دبي آب آنها کم است شده و برف و يخبندان جاده‌هاي خاکي و جاده‌هايي که تردد در آنها کم است را فرا گرفته است.
 
آبشار شيخ علي‌خان يکي از جاذبه‌هاي زيباي شهرستان کوهرنگ محسوب مي‌شود که به علت ضعف در معرفي اين پتانسيل گردشگري براي بسياري از مردم ناشناخته مانده است.
 
آبشار شيخ علي‌خان در فصل بهار و تابستان زيبايي خاص خود را دارد و هم‌اکنون در فصل زمستان در حال تبديل شدن به يک جاذبه زيباي طبيعي است.
 
سردي هوا موجب شده آب قسمتي‌هاي از اين آبشار يخ بزند و زيبايي حيرت‌انگيزي را در کنار فروريختن آب ايجاد کند.
 
ساخته شدن قنديل‌هاي يخي سفيد رنگ منظره زيبايي را ايجاد کرده که ارتفاع بسياري از اين قنديل‌ها به بالاتر از نيم متر مي‌رسد.
 
فروريختن آب درزمينه سفيد رنگ ايجاد شده از سفيدي برف همراه با قنديل‌هاي يخي زيبايي غيرقابل توصيفي را در اين منطقه ايجاد کرده است.
 
در ميان اين همه زيبايي در اين منطقه نکته‌اي که به چشم مي‌آيد خالي بودن منطقه از گردشگر است.
 
عدم معرفي مناسب اين آبشار موجب شده که گردشگران کمي به اين روستا مراجعه کنند اين در حالي است که اين آبشار مي‌توانست به محلي پر از گردشگر شود و ايجاد اشتغال و درآمد براي اين منطقه تبديل شود.
آبشار شيخ عليخان در زمشتان
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html